,

آزمون Gmat در ترکیه به همراه هزینه های دوره

فهرست مطالب

GMAT مخفف عبارت Graduate Management Admission بوده و امروزه به یک معیار معتبر جهت سنجش افراد در زمینه های مختلف مدیریت بازرگانی، مدیریت امور مالی، مدیریت اقتصادی و مدیریت اجرایی تبدیل شده است. می توان گفت افرادی که مایل به شرکت در دوره های مختلف MBA در مراکز و دانشگاه های معتبر سراسر جهان هستند متقاضیان اصلی دریافت مدرک GMAT می باشند. این آزمون را از نظر اعتبار و اهمیت می توان هم ردیف آزمون هایی نظیر GRE قرار دارد.

تاریخچه و نحوه شکل گیری آزمون GMAT

آزمون GMAT در سال 1953 توسط انجمن GMAC با همکاری تعدادی از مدارس کسب و کار؛ جهت ارزیابی دانشجویان طراحی شد. پس از گذشت حدود 67 سال از نخستین دوره برگزاری؛ هم اکنون این آزمون حدود 230000 مرتبه در سال در مراکز متعددی در سراسر جهان برگزار می شود.

محتوای آزمون GMAT

GMAT به عنوان یک آزمون استاندارد و معتبر شناخته می شود. هدف این آزمون سنجش توانایی و مهارت شرکت کننده در چند بخش مختلف به طور همزمان است. کسب نمره قابل قبول در این آزمون نشان دهنده سطح دانش و آمادگی دانشجویان در رشته های تحصیلی مختلف مدیریت مالی می باشد. لازم است برای کسب نمره قابل قبول در آن؛ شرکت کننده در 4 بخش مختلف امتحانی مهارت کافی را داشته باشد:

1) بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment): هدف از این بخش بررسی تفکر منتقدانه شرکت کننده و همچنین بررسی نحوه نگارش نظرات دانشجو می باشد.
• نحوه تحلیل و همچنین چگونگی نگارش آن به زبان انگلیسی
• لازم است متن نگارش شده توسط شرکت کننده حداقل شامل 500 کلمه باشد
• شرکت کننده در بازه نمرات 1 تا 6 سنجیده می شود.
• تصحیح متن در دو مرحله انجام شده و نمره نهایی از میانگین دو نمره بدست خواهد آمد: 1)تصحیح توسط نرم افزار پیشرفته کامپیوتری 2) تصحیح توسط انسان
• نکات مهم در ارزیابی: 1) بررسی غلط های املایی و دستور زبان 2) نحوه نگارش، دسته بندی و ارائه نظرات
• مدت زمان 30 دقیقه و یک سوال

2) بخش استدلال یکپارچه و یا Integrated Reasoning: این بخش توانایی و مهارت شرکت کننده در آنالیز داده و همچنین نحوه ارزیابی و سنجش اطلاعات ارائه شده در فرمت های متعدد را بررسی می کند.
تفسیر بصری (گرافیکی): سوالات بر اساس نمودار و یا شکل های ارائه شده پرسیده می شوند
تحلیل و آنالیز جدول: بر اساس تحلیل جدول ارائه شده سوالات پاسخ داده می شوند
آنالیز دو قسمتی: پاسخ سوال ها از گزینه های ارائه شده، توسط داوطلب انتخاب می شوند.
استدلال چند منبعی: داوطلب بر اساس منابع ارائه شده در فرمت های مختلف؛ سوالات را پاسخ می دهد.
• مدت زمان 30 دقیقه و 12 سوال
• شرکت کننده در بازه نمرات 1 تا 8 سنجیده می شود.

3) بخش Quantitative Reasoning: در این بخش توانایی شرکت کننده در آنایز داده ها، نتیجه گیری و مهارت های استدلالی مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش دانش ریاضیات و محاسبات داوطلب نیز بررسی می شود
• مدت زمان 75 دقیقه و 31 سوال
• شرکت کننده در بازه نمرات 0 تا 60 سنجیده میشود.
• سوالات شامل حل مسئله و “کفایت داده ها” می باشد.
• در سوالات مربوط به “کفایت داده ها” داوطلب مشخص می کند آیا داده های ارائه شده برای حل مسئله کافی است یا خیر (Data Sufficiency)

4) بخش Verbal Reasoning: در این بخش توانایی و مهارت شرکت کننده در خواندن و فهم متون ارزیابی می شود.
• مدت زمان 75 دقیقه و 41 سوال
• شرکت کننده در بازه نمرات 0 تا 60 سنجیده میشود.
• سوالات 5 گزینه ای و شامل درک مطلب، استدلال انتقادی و تصحیح متون از پیش نگارش شده در قالب دستور زبان استاندارد انگلیسی می باشند.
و در نهایت آزمون GMAT به مدت 5/3 ساعت به طول می انجامد. شرکت کنندگان می توانند به صورت اختیاری و انتخابی میان بخش های مختلف آزمون حداکثر 2 دفعه و هر بار تا 8 دقیقه استراحت کنند.

آزمون جی مت

نحوه ارزیابی و ارائه نمرات آزمون GMAT

آزمون GMAT به صورت کامپیوتری برگزار شده و پس از هر مرحله نمره غیر رسمی داوطلب نمایش داده می شود. بنابراین امکان بازگشت به مرحله قبل و تغییر جواب وجود نخواهد داشت.

نمره نهایی و رسمی داوطلب توسط برگزارکنندگان آزمون، 20 روز تقویمی بعد از روز امتحان ارائه خواهد شد. پس از گزارش نمره رسمی، از طریق ایمیل به شرکت کننده اطلاع رسانی می شود. همچنین شما می توانید نمره رسمی خود را مشاهده، پرینت و یا دانلود کنید.

نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون GMAT:

داوطلبان برای شرکت در آزمون GMAT در هر کجای دنیا که باشند می توانند توسط روش هایی نظیر: مراجعه به سایت، ارسال ایمیل، ارسال فکس و یا از طریق تماس تلفنی ثبت نام خود را انجام دهند. اما یکی از بهترین روش ها مراجعه به سایت و ثبت نام آنلاین می باشد. در ادامه با نحوه ثبت نام در سایت آشنا می شویم:

  1. مراجعه به سایت WWW.MBA.COM
  2. مراجعه به بخش مربوط به ثبت نام (Register For The GMAT)
  3. وارد کردن اطلاعات شخصی خواسته شده به صورت دقیق: لازم است نحوه نگارش نام و نام خانوادگی بدون غلط املایی و هماهنگ با پاسپورت باشد
  4. انتخاب محل برگزاری امتحان: شما در این بخش می توانید حداکثر 4 مرکز را انتخاب کنید
  5. انتخاب تاریخ برگزاری امتحان: به میزان ظرفیت شرکت کنندگان توجه کنید
  6. انتخاب زمان برگزاری آزمون: شما می توانید یکی از گزینه های 8 صبح و یا 2:30 بعد از ظهر را برای شروع امتحان انتخاب کنید.
  7. اخذ GMATprep: این برنامه به صورت پستی و یا مجازی برای داوطلب ارسال میشود. از آنجایی که نسخه فیزیکی برنامه به ایران پست نمی شود لازم است شرکت کنندگان ساکن ایران گزینه Download Directly انتخاب کنند.
  8. پس از تایید اطلاعات وارد شده فاکتور نمایش داده می شود. در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون 250 دلار آمریکا است.

چند نکته مهم در هنگام ثبت نام آزمون GMAT

  • در صورتی که تمایل دارید در مراکز برگزار کننده آزمون در کشور ترکیه شرکت کنید لازم است موقعیت مکانی خود را به ترکیه تغییر دهید تا مراکز آزمون در این کشور نمایش داده شوند
  • اگر تمایل به شرکت در هر یک از کشورهای برگزارکننده و نزدیک به ایران را دارید لازم است گزینه Find The Closest را انتخاب کرده و برای نمایش گزینه های بهتر تعداد مراکز نمایش داده شده را به 20 مرکز کاهش دهید
  • برای پرداخت مبلغ شرکت در امتحان می توانید از طریق کارت اعتباری (Credit Card) و یا Voucher اقدام کنید.
  • پس از شرکت در آزمون و دریافت نتیجه امتحان می توانید نمره خود را به 5 دانشگاه مختلف ارسال کنید.
  • دریافت ویزا به عهده داوطلب است.

هزینه های مربوط به ثبت نام آزمون GMAT

هزینه هایی که در ادامه ذکر می شود در سراسر دنیا یکسان بوده و واحد آن نیز دلار آمریکا می باشد:

  1. هزینه اولیه ثبت نام: همانطور که اشاره کردیم در هنگام ثبت نام در سایت مبلغ 250 دلار دریافت می شود.
  2. هزینه مربوط به تغییر اطلاعات: ممکن است داوطلب به هر دلیلی مایل به تغییر تاریخ و یا محل برگزاری آزمون باشد در این صورت مبلغ 50 دلار دریافت می شود
  3. انصراف از شرکت در آزمون: در صورتی که شرکت کننده مایل به لغو کلی ثبت نام باشد اگر پیش از 1 هفته مانده به زمان برگزاری امتحان ثبت نام خود را لغو کن مبلغ 80 دلار به وی بازگردانده می شود در غیر این صورت هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد.
  4. در صورتی که داوطلب قصد ارائه نمره کسب شده به بیش از 5 دانشگاه را داشته باشد لازم است برای هر مورد اضافه تر مبلغ 28 دلار پرداخت نماید.
gmat exam

کشورهای نزدیک برگزار کننده آزمون GMAT :

به سبب عدم برگزاری این آزمون در ایران معمولا داوطلبان ایرانی برای شرکت در آزمون GMAT به کشورهای همسایه سفر می کنند. از جانب مسئولان برگزاری GMAT محدودیتی در انتخاب حوزه امتحانی وجود ندارد. ما در این بخش مراکز نزدیک به ایران را معرفی می کنیم اما اگز شما امکان دریافت ویزا را دارید می توانید سایر کشورهای برگزارکننده را نیز انتخاب نمایید. مراکز نزدیک به ایران عبارتند از:

1) کشور امارات متحده عربی: 4 مرکز در شهر دبی و 2 مرکز در شهر ابوظبی
2) کشور ترکیه: استانبول و آنکارا
3) کشور ارمنستان
4) کشور آذربایجان

دوره GMAT در ترکیه

با بررسی آزمون GMAT و آشنایی با سطح سوالات و نحوه برگزاری آن متوجه اهمیت و دشواری این آزمون می شویم. آماده سازی جهت شرکت در این آزمون به داوطلب کمک می کند نمره بسیار خوبی را برای ارائه به دانشگاه های طراز اول جهان کسب کند. به همین منظور آکادمی ایران استانبول با ارائه دوره GMAT در ترکیه به داوطلبان ایرانی جهت آماده سازی پیش از آزمون کمک می کند.

منابع امتحانی آزمون GMAT

همه ساله سازمان GMAC راهنمای آزمون و منابع امتحانی را در دسترس متقاضیان قرار می دهد. این منابع شامل نکات درسی و امتحانی و بانک سوالات آزمون GMAT است. 3 منبع و کتاب اصلی سازمان طراح این آزمون شامل کتب: The Official Guide For GMAT Review، The Official Guide For GMAT Verbal Review، The Official Guide For GMAT Quantitative Review

علاوه بر کتاب های رسمی GMAC ؛ داوطلب با شرکت در کلاس های خصوصی، آنلاین، استفاده از ویدئوهای آموزشی، شرکت درکلاس های حضوری سطح آمادگی مناسبی را برای حضور در آزمون بدست خواهد آورد. طی سال های گذشته متقایان ایرانی با شرکت در دوره های آموزشی GMAT در ترکیه در کلاس های حضوری آماده سازی شرکت کرده اند.

هزینه های دوره GMAT در کالج ITTC:

مدت زمان دوره‌ی GMAT در کالج ITTC بستگی به خود شما و سطح امادگی شما خواهد داشت. نکته‌ی مهم در خصوص این کالج آن است که به دلیل همکاری تیم کوچینگ با این کالج پیشرفته شما در مدت تحصیل بدون نیاز به کسب ویزا، قادر به اقامت در اقامتگاه‌ها و خوابگاه‌های مجهز این کالج در استانبول و آنکارا خواهید بود. این به شما بستگی دارد که بخواهید همزمان دوره‌های آموزش زبان خود را هم با توجه به سابقه‌ی درخشان کالج در همین موسسه بگذرانید. تیم کوچینگ در انتخاب بهترین تصمیم با شما همراه خواهد بود.

عنوان دورهشهریه دورهخوابگاه و غذا (ماهانه)
دوره آنلاین GMAT2000 دلار
دوره حضوری GMAT2200 دلار200 دلار
قیمت ها برای سال تحصیلی 20-21
چطور برای ریاضی GMAT آماده شویم:

1) دروس پایه ریاضی را دوره کنید
2) قسمت های Quantitative آزمون تمرینی GMAT را حل کنید
3) تست تمرینی خود را تحلیل و آنالیز کنید.
4) مشکلات و ضعف اصلی خود در سوالات را شناسایی و برطرف کنید
5) این روند را ادامه داده و آزمون های تمرینی بیشتری را حل و تحلیل کنید

کاربرد آزمون GMAT چیست؟

آزمون GMAT اولین و تنهاترین آزمون استاندارد و اختصاصی طراحی شده برای کسب اعتبار در کسب و کار و مدیریت برنامه می باشد. این آزمون به صورت استاندارد عملکرد دانشگاهی شما را نسبت به برنامه های مدیریت تحصیلات تکمیلی امروزه مشخص می کند. و از همه مهم تر GMAT مورد قبول تمامی مدارس و دانشگاه ها است.

آیا آزمون GMAT دشوار است؟

آزمون GMAT به صورت سالانه و با حضور بیش از 200.000 شرکت کننده برگزار می شود. تنها 6% از شرکت کنندگان آزمون نمره 720 به بالا را کسب می کنند. با این آمار و اعداد مشخص میشود که GMAT یک آزمون دشوار است و برای قبولی در آن لازم است شرکت کنندگان نمره 700 به بالا را کسب نمایند.

آیا آزمون GMAT تنها برای رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) کاربرد دارد؟

بله. آزمون GMAT به صورت اختصاصی برای متقاضیان MBA طراحی شده است

چه کسانی می توانند در آزمون GMAT شرکت کنند؟

تمام کسانی که در سنین بالاتر از 13 سال هستند می توانند در آزمون GMAT شرکت کنند. لازم است تمام شرکت کنندگان در سنین 13 تا 18 سال جهت حضور در آزمون اجازه نامه والدین و یا قیم خود ارائه دهند.

چه مدت زمانی برای مطالعه GMAT نیاز است؟

باید توجه داشت که موفقیت در این آزمون نیازمند مطالعه بسیار در بازه زمانی مناسب است. بنابراین لازم است شرکت کنندگان برای کسب نمرات قبولی در آزمون حداقل 2 تا 3 ماه را به مطالعه و 100 تا 120 ساعت را برای دوره و تمرین مطالب اختصاص دهند. به صورت میانگین بالاترین نمره های آزمون توسط کسانی کسب شده است که حداقل 120 ساعت را به دوره و تمرین پیش از آزمون اختصاص داده اند.

حداقل چند ساعت در روز برای مطالعه زمان کافی است؟

طبق نظر و پیشنهاد کارشناسان در صورتی که فرد شاغل باشد لازم است 5/1 ساعت در طول هفته و بیش از 4 ساعت در تعطیلات آخر هفته را به مطالعه اختصاص دهد.

دانشگاه هاروارد آمریکا GMAT را ترجیح میدهد و یا GRE ؟

اگرچه طبق اعلام دانشکده کسب و کار هاروارد هیچ ترجیحی برای پذیرش دانشجویان نسبت به این دو تست وجود ندارد اما بر اساس مشاهدات و تجربه کسب شده طی سال ها مشخص شده است دانشجویانی که با مدرک GMAT درخواست ادامه تحصیل در این دانشکده را دارند نسبت به افراد با مدرک GRE؛ شانس قبولی بالاتری را دارند.

آیا داشتن مدرک GMAT برای تحصیل MBA در کشور آلمان ضروری است؟

ارائه مدرک GMAT برای بسیاری از دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان و همچنین کشور آلمان جهت پذیرش متقاضیان شرکت در دوره های MBA حائز اهمیت است. در حالی که برای شرکت در تعدادی از برنامه های آموزشی MBA آلمان؛ نیازی به ارائه GMAT نخواهد بود.

آیا شرکت کنندگان در آزمون GMAT اجازه استفاده از ماشین حساب را دارند؟

خیر. شرکت کنندگان مجاز به استفاده از ماشین حساب شخصی خود در آزمون GMATنیستند. اما برگزارکنندگان آزمون یک ماشین حساب را تنها برای استفاده در بخش Integrated Reasoning آزمون؛ در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهند. همچنین در قسمت Quantitative آزمون به هیچ عنوان امکان استفاده از ماشین حساب وجود ندارد و شما در این بخش از امتحان با استفاده از تابلوهای یادداشت ارائه شده توسط مسئولین برگزاری، می توانید محاسبات خود را انجام دهید.

آیا آزمون GMAT نمره منفی دارد؟

خیر. در این آزمون هیچ نمره منفی در نظر گرفته نمی شود.

آیا امکان پاسخ ندادن به برخی از سوالات وجود دارد؟

خیر. در این آزمون برخلاف آزمون های متداول خالی گذاشتن پاسخنامه و پاسخ ندادن به سوالات سبب کاهش نمره داوطلب می شود.
همچنین اگر داوطلب سوالاتی متوالی را اشتباه پاسخ دهد به نحوی که نشان دهنده اجتناب از خالی گذاشتن پاسخنامه باشد اثرات منفی زیادی در نمرات وی خواهد داشت

Integrated Reasoning در آزمون شامل چه مواردی میشود؟

این بخش از امتحان شامل مواردی نظیر آنالیز داده ها در قالب های بسیار متنوع و موضوعات مرتبط با آنها بوده و قصد ارزیابی توانایی شرکت کنندگان در چگونگی حل مسائل پیچیده را دارد.

آیا بخش Integrated Reasoning برای موفقیت در آزمون اهمیت دارد؟

IR یکی از جدیدترین بخش های آزمون GMAT است. 41% از شرکت کنندگان بر این باورند که IR بخش بسیار مهمی در ارزیابی نمره GMAT است.

جهت آماده سازی در آزمون مطالعه چه منابعی کمک می کند؟

جهت آماده سازی در آزمون مطالعه چه منابعی کمک می کند؟

مطالعه روزنامه های خاصی به زبان انگلیسی به شما در تحلیل و آنالیز متونی مانند متون امتحان کمک بسیاری می کند و به همین منظور می توانید از روزنامه های نظیر موارد زیر بهره ببرید:
1) The Economist
2) The New Yorker
3) The New York Times
4) The Washington Post
5) The Wall Street Journal
6) Science
7) The Atlantic

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر جهان چه نمره ای از GMAT نیاز است؟

جهت دریافت پذیرش از 20 دانشکده برتر در سراسر جهان دریافت نمره 720 و همچنین پذیرش در دانشکده هایی با رتبه بالاتر از 50 ارائه نمره 700 حائز اهمیت است.

آیا تا به حال کسی موفق به دریافت نمره کامل 800 در آزمون GMAT شده است؟

دریافت نمره کامل در آزمون GMAT بسیار نادر است. به صورت میانگین، سالانه تنها 30 نفر از 200.000 شرکت کننده از بیش از 100 کشور جهان موفق به دریافت نمره کامل 800 می شوند.

آیا آزمون GRE از آزمون GMAT آسان تر است؟

اگر چه بخش Quantitative در آزمون GMAT دشوارتر از GRE است اما برای آن گروه از شرکت کنندگان که سوالات و مسائل برهان و منطق را نسبت به سوالات هندسه ترجیح میدهند پاسخ دهی به سوالات GMAT آسان تر خواهد بود. زیرا در آزمون GRE سوالات هندسه بسیاری طراحی میشود.

آیا آزمون GMAT نسبت به آزمون SAT دشوارتر است؟

همانطور که انتظار می رود GMAT نسبت به SAT دشوارتر است. سوالات آزمون GMAT پیچیده و انحرافی بوده در حالی که سوالات آزمون SAT ساختاری آسان تر و سر راست دارد. در هر صورت برخی از بخش ها و سوالات در این دو آزمون با یکدیگر تشابه بسیاری دارند. به طور کلی داشتن مهارت های مورد نیاز و کافی سبب موفقیت شرکت کننده در هر دو آزمون خواهد شد.

کدام بخش از آزمون GMAT از سایر بخش ها دشوارتر است؟

بر طبق نظر شرکت کنندگان در آزمون بخش “کفایت داده ها” یا همان Data Sufficiency از سایر بخش ها دشوارتر است.

آیا امکان شرکت در آزمون GMAT به صورت آنلاین وجود دارد؟

بله. شما می توانید به صورت آنلاین و یا با شرکت در مراکز امتحانی و به صورت آفلاین در آزمون شرکت کنید. اما اگر که در نزدیکی شما مراکز امتحانی وجود دارد بهتر است به صورت حضوری در آزمون شرکت کنید

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات