برترین کالج‌های ترکیه

فهرست مطالب

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ترکیه را دارید، نیاز است که با روش ورود به این این دانشگاه‌ها آشنایی داشته باشید.

دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کارشناسی بر اساس دو آزمون SAT و YOS دانشجو میپذیرند که هرکدام از بخش‌های مخصوص خودشان را دارند. هیچ حداقلی برای نمرات این آزمون‌ها وجود ندارد و هر دانشگاه نمره خاصی را برای پذیرش در نظر میگیرد.
اگر قصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید باید در آزمون‌های GRE و GMAT شرکت کنید.

سوال اصلی این است که چگونه میتوان در این آزمون‌ها نمره خوبی برای ورود به دانشگاه‌های معتبر بدست آورد.

کالج‌های ترکیه شما را برای این آزمون‌ها آماده میکنند.
در ادامه میتوانید با خدمات و شرایط کالج‌های ترکیه آشنا شوید و اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور دیگر دارید تصمیم درستی بگیرید.

کالج رابرت

این کالج، از کالج‌های آمریکایی در ترکیه است که در سال 1863 در محله بشیکتاش استانبول آغاز به کار کرده است. این کالج از جمله کالج‌های ترکیه است که توسط انجمن دولتی ندارس خصوصی نیویورک تایید شده است.

چه قوانین متفاوتی در این کالج وجود دارد؟

شاید قابل توجه‌ترین مورد در رابطه با این کالج، قوانین حاکم بر پوشش دانش‌آموزان باشد.
دانش‌آموزان این کالج همیشه باید لباس رسمی بپوشند و اجازه ندارند از جواهرات و آرایش‌های غلیظ استفاده کنند مگر در مراسم‌هایی که از سمت کالج مشخص میشوند.

موسسه های آموزش زبان ترکیه

کالج yos

این کالج در سال 1397 با هدف آموزش دانش‌آموزان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ترکیه و یا ورود به بازار کار، بر اساس استاندارهای بین المللی به جمع کالج‌های ترکیه پیوست.

میزان رضایت از این کالج چقدر است؟

تا کنون بیش از 150 نفر از دانش‌آموزان این کالج در رشته‌های پزشکی مشغول به ادامه تحصیل هستند و بیش از 94 درصد دانش‌آموزان از خدمات این کالج رضایت کامل دارند.

کالج پوزا

کالج پوزا از سال 2007 در کنار سایر کالج‌های ترکیه مشغول به فعالیت است. دفتر اصلی این کالج در شهر آنکارا واقع شده و در شهرهای استانبول، ارومیه، مراغه و باکوی آذربایجان شعبه دارد.
هدف اصلی این کالج فراهم کردن محیطی آرام برای یادگیری است. از طرفی با حضور اساتید مجرب دانش‌آموزان میتوانند زبان ترکی را یاد بگیرند.

کالج پوزا چه خدماتی ارائه میدهد؟

اصلی‌ترین خدمات این کالج، ارائه دوره‌های آمادگی آزمون SAT و YOS و GRE است.
در کنار این دوره‌ها، آزمون‌های ارزیابی بصورت هفتگی برگزار میشود تا نقاط ضعف هر دانش‌آموز شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

این کالج چه مزیت‌هایی دارد؟

علاوه بر آموزش‌های درسی، این کالج به کسب مهارت‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل تورهای مسافرتی، شرکت در کلوب‌ها و مسابقات ورزشی و فعالیت‌هایی از این قبیل را در محیط‌هایی دانشجویی ارائه می‌دهد.

آموزش sat و yos در ترکیه

کالج k & k

این کالج به همراه دانشگاهی به همین نام در زمینه‌ی رشته‌های پزشکی فعالیت میکنند. این کالج در ابتدا با هدف ارتقای سطح و کمک به تحصیل دانشجویان نپالی راه اندازی شد ولی اکنون به متقاضیان ایرانی هم خدمات ارائه میدهد.

آموزش‌های این کالج به چه زبانی است؟

تمام آموزش‌های این کالج به زبان ترکی است. لذا اولین قدم برای پذیرش در این کالج، تسلط کامل به زبان ترکی است.

هزینه‌های تحصیل در ین کالج چقدر است؟

با توجه به این که کی اند کی کالجی خصوصی در زمینه رشته‌های پزشکی است، نسبت به هزینه تحصیل در کالج‌های ترکیه به سرمایه بیشتری نیاز دارد. ولی در مواردی هم به دانش‌آموزان بورس تحصیلی تعلق میگیرد.

کالج ترکیه

کالج متروپل

در میان کالج‌های ترکیه، کالج متروپل دارای سابقه و شعب بسیاری است. این کالج در شهرهای مختلف ترکیه مانند آنکارا، استانبول، ازمیر، بورسا و.. و همچنین در کشورهای آلمان، ایران، یونان، افغانستان و… شعبه فعال دارد. ولی دفتر مرکزی این کالج در شهر آنکارا است که سالانه بیش از 6 هزار دانش‌آموز را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند.

چه دوره‌هایی در کالج متروپل برگزار میشود؟

دوره‌های متنوعی در این کالج برگزار میشود ولی تمرکز عمده‌ی این مرکز روی دوره‎‌ی آمادگی آزمون SAT و YOS و TOMER است که با به کار گیری استاتید باتجربه و بومی برگزار میشوند.

هزینه‌های کالج متروپل چقدر است؟

در مقایسه با هزینه‌ تحصیل در کالج‌های ترکیه، این کالج مقرون به صرفه است چرا که انبوهی از خدمات و امکانات را با هزینه‌ای معقول در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و هزینه شرکت در دوره‌ها از حدود 4000 تا 6000دلار متغییر است.

چه خدمات رفاهی در این کالج وجود دارد؟

نسب به شرایط کالج‌های ترکیه، کالج متروپل شرایط قابل قبولی دارد. از جمله خدمات آن میتوان به گشت‌های شهری برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط، سفر به شهرهای مختلف ترکیه، ارائه کتاب‌های آموزشی اختصاصی، برگزاری تورهای امتحانی و … اشاره کرد.

معرفی کامل کالج متروپل و نمایندگی رسمی و انحصاری آن در ایران را می‌توانید در لینک زیر مطالعه کنید.

کالج ittc

این کالج، از کالج‌های بین المللی ترکیه است که در دو شهر آنکارا و استانبول شعبه دارد. اساتید آن سابقه تدریس در کشورهای اروپایی را دارند و بر اساس متد کالج ittc انگلستان فعالیت میکنند. همچنین طی دوره آموزشی، مهارت‌های زبان ترکی را هم به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

این کالج چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

از جمله خدمات این کالج میتوان به برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون SAT، YOS، GRE، GMAT و دوره‌های TESOL و TOMMER اشاره کرد که در کلاس‌هایی با جمعیت 14 نفر برگزار می‌شوند.
کلاس‌های این کالج تا زمان تسلط دانش‌آموزان به زبان ترکی، به زبان فارسی برگزار میشوند.

هزینه‌های تحصیل چقدر است؟

با قطعیت میتوان گفت که هزینه‌های این کالج در مقایسه با هزینه‌های کالج‌های ترکیه بسیار به صرفه است و با توجه به دوره‌ی ارائه شده از 4000 تا 5000 دلار متغیر است.

خدمات رفاهی چگونه است؟

خوابگاه‌های این کالج، در نزدیکترین محل به کالج قرار گرفته و شما با درخواست خوابگاه دو وعده صبحانه و شام هم دریافت میکنید.
از طرفی در طول دوره یک مشاور تحصیلی و یک روانشناس در کنار متقاضی حضور دارند.

جمع بندی

انتخاب از بین کالج‌های ترکیه در ابتدا شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ در نظر داشته باشید که سطح کیفی تدریس، محل قرار گرفتن کالج و میزان رضایت نهایی فاکتورهای بسیار مهمی برای تصمیم گیری هستند.
تحقیق و بررسی در مورد شرایط کالج‌های ترکیه، هزینه‌ها، خدمات و امکانات در تصمیم نهایی شما بسیار موثر هستند.
تیم مهاجرتی کوچینگ بعنوان نماینده‌ی برتر کالج متروپل در ایران میتواند در تمام مسیر مهاجرت به ترکیه و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر همراه و راهنمای شما باشد.

همین حالا میتوانید با مشاوران تیم حرفه ای کوچینگ تماس بگیرید و از شرایط ویژه ای که برای شما تدارک دیده شده اطلاع پیدا کنید. در صورت هرگونه سوال هم میتوانید در قسمت نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات