,

دوره toefl در ترکیه به همراه هزینه های دوره

فهرست مطالب

اولین موضوعی که به دنبال فکر مهاجرت به ذهن ما می‌آید مسئله‌ی زبان متفاوت است. کسب مدرک‌های مختلف زبان مثل مدرک تافل و یا آیلتس از جمله راه‌هایی است که به کشورها و یا دانشگاه‌های میزبان تضمینی برای سطح زبان ما ارائه می‌دهد. این آزمون‌های زبان دارای مدرکی معتبر و بین المللی هستند که مورد تائید تمامی دانشگاه‌های بزرگ و کشورهای پیشرفته برای جذب مهاجر است. سوالی که پیش خواهد آمد آن است که چه مدارک زبانی این خصوصیات را دارد؟ یا کجا این آزمون و دوره‌ها را بگذرانیم که بهترین نتیجه را بگیریم؟ از جمله خدمات تیم کوچیگ برای کمک به شما در مسیر پر پیچ و خم مهاجرت برگزاری دوره toefl در ترکیه و در کالج بین المللی ITTC است. اما قبل از هرچیز به بررسی جزئیات مهم آزمون تافل و دوره‌های مربوط به آن خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

چرا آزمون تافل؟

پاسخ اصلی به سوال چرا آزمون تافل در ویژگی‌های خوب این آزمون نهفته است. برگزاری آزمون تافل زیر نظر موسسه‌ی ETS می‌باشد که مهارت‌های زبانی داوطلبان غیر انگلیسی زبان را می‌آزماید. این موسسه با ارائه‌ی این مدرک زبان به دانشگاه و یا کشور مورد نظر توانایی زندگی شما با زبان غیر مادریتان را ثابت می‌کند. با گذراندن دوره toefl در ترکیه شما در حین آموزش نیز این مهارت‌ها را در معاشرت با همکلاسیان و اطرافیان خود نیز تمرین خواهید کرد.

آزمون تافل به دو صورت کاغذی یا PBT و اینترنتی یا IBT در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که نوع کاغذی آن در کشور ما برگزار نمی‌شود و به همین دلیل شهرت آن نیز بیشتر به دلیل اینترنتی بودن آن است. متقاضیانی که مایل به شرکت در نوع کاغذی آن دارند می‌توانند با شرکت در دوره toefl در ترکیه آزمون را نیز به صورت کاغذی در این کشور شرکت کنند.

مهارت‌های تافل

نمره‌ی کامل شما در آزمون تافل به نمرات مجزا در بخش‌های Reading، Listening، Speaking و Writing یا نوشتن است. مدت زمان داوطلبان برای بخش اول یا Reading زمانی بین 60 تا 80 دقیقه است که در این مدت به 14 سوال مربوط به سه تا پنج متن با موضوعات علمی و آکادمیک پاسخ داده می‌شود.

مهارت های تافل

سنجش مهارت شنیداری با پاسخ به حدود 34 تا 51 سوال سنجیده می‌شود که از مکالماتی کوتاه در قالب فایل صوتی است. بخش بعدی بعد از یک استراحت کوتاه ده دقیقه‌ای آغاز می‌شود که مهارت گفتاری داوطلب در آن مورد سنجش قرار می‌گیرد. مهارت گفتاری از جمه مهارت‌هایی است که شرکت در دوره toefl در ترکیه تمرین بسیار خوبی برای آن محسوب می‌شود. در این بخش می‌باید در خصوص متن کوتاهی که می‌شنوید یا خواهید خواند در مدت 60 ثانیه صحبت کنید و یا ایده‌های جدیدی ارائه دهید. و در نهایت آزمون با Writing و یا مهارت نوشتاری کامل خواهد شد. که در بخش اول آن در خصوص موضوعی خواهید نوشت و در ادامه ایده‌ی شخصی خود در مورد متن یا فایل صوتی خواهید نوشت.

تافل یا آیلتس

نمره‌ی داوطلبان در این آزمون عددی بین 0 تا 120 است. حد نصاب شما در این آزمون کاملا به نیاز شما بستگی خواهد داشت اما معمولا برای پذیرش کارشناسی ارشد و یا دکتری کسب نمره‌ی 80 تا 85 از 120 کافی خواهد بود. باید بدانید که در این خصوص سایت دانشگاه‌ها اطلاعات مطمئن‌تری ارائه داده شده است. نکته‌ی قابل توجه در خصوص آزمون آیلتس و تافل آن است که به دلیل معتبر بودن این دو آزمون در همه‌ی کشورهای پیشرفته عموما نمراتی معادل برای تبدیل نمره‌ی هریک از مدارک به یکدیگر وجود دارد.

تبدیل نمرات تافل و آیلتس

تفاوت دوره toefl در ترکیه و ایران

بین المللی بودن آزمون تافل به این معنی است که کمتر کشوری یافت می‌شود که قادر به میزبانی این آزمون برای داوطلبان نباشد کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و سالیانه به دفعات در مراکر آموزشی متعددی برگزار می‌شود. با توجه به نوع اینترنتی این آزمون آموزشگاه میباید به English lab های پیشرفته‌ای برای کسب بهترین نتیجه مجهز باشند، که متاسفانه آموزشگاه‌های کمی از این امکان برخوردارند. از همین رو پیشنهاد تیم کوچینگ به داوطلبان آزمون تافل شرکت در دوره تافل ترکیه و همچنین آزمون آن در همان کشور است. آموزشگاه‌ها و مراکز متعددی از جمله کالج ITTC شرایط بسیار ایده آلی برای شرکت کنندگان فراهم کرده است که بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند.

دوره tofel در ترکیه

ضمنا شرکت در دوره toefl در ترکیه علاوه بر کیفیت بالاتر به شما امکان اقامت در کشوری با زبان متفاوت را می‌دهد که در این مدت مهارت ارتباطی شما در زبان انگلیسی محک زده می‌شود. شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول، ازمیر، آنکارا و غیره مجهز به آموزشگاه‌ها و کالج‌های معتبری هستند که هر دو هفته میزبان داطلبان شرکت در آزمون تافل هستند. در مدت اقامت خود از زیبایی‌های ترکیه غافل نشوید.

چرا دوره toefl در ترکیه

کالج‌های معتبر کشور ترکیه از اساتید خبره و با تجربه‌ای در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی برخوردارند که این امکان را برای زبان آموز فراهم می‌کنند که با قرارگیری در محیطی یادگیرنده تمامی مهارت‌های زبانی خود به خصوص گفتاری که به کابوسی برای زبان آموزان تبدیل شده است، تقویت کنند. کالج ITTC که یکی از کالج‌های معتبر ترکیه با شعب در آنکارا و استانبول است علاوه بر فراهم کردن شرایط برای شرکت زبان آموزان در دوره toefl در ترکیه، موانع بزرگی مثل هزینه‌های گزاف را از راه دانش آموزان برداشته و خوابگاه‌ها و مراکز اقامتی با کیفیتی برای زندگی فراهم کرده است. در مقاله‌ی زیر کاملا با شرایط این کالج آشنا خواهید شد.

چرا سرعت و کیفیت یادگیری زبان در ترکیه بهتر است؟

  • امکان اقامت یکساله در ترکیه: ممکن است بیشتر ما چنین روحیه‌ای در خود سراغ نداشته باشیم که بتوانیم در کشوری با زبان و مردمی غریب سر کنیم. این دوره‌ی کوتاه یکساله محکی برا ما و خانواده خواهد بود که آیا آمادگی پذیرش سختی بعد از مهاجرت و بعد از دوره toefl در ترکیه را داریم یا خیر؟
  • آشنایی بیشتر با فرهنگ و جو ترکیه: احتمال دارد که به دلیل نداشتن ذهنیت خوب و کافی از این کشور رنگارنگ و خوش آب و هوا تا به حال به زندگی و مهاجرت به این کشور فکر نکرده باشیم. اما ممکن است بعد از گذراندن این دوره‌ی تحصیل در کالج و دیدن نقاط مثبت آن مثل نزدیکی به خانواده دانشگاه‌های بزرگ و پیشرفته‌ی آن را نیز به لیست خود اضافه کنیم. نکته‌ی مثبت دیگر آن است که بعد از گذراندن این دوره در آموزشگاه معتبر ترکیه پذیرش آسان‌تری برای دانشگاه‌های این کشور خواهیم داشت.
  • آشنایی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت: دانشجویان و دانش آموزان متعددی سالیانه سراسر آسیا و اروپا برای تحصیل به دانشگاه‌های بزرگ ترکیه سفر می‌کنند. آشنایی با این ملیت‌ها دید وسیعی از فرهنگ متفاوت کشورها خواهد داد که کمک بزرگی در تصمیم‌های آتی به ما خواهد کرد.
  • اساتید با زبان مادری انگلیسی: بهترین افرادی که برای آموزش زبان انگلیسی به افرادی با زبان مادری دیگری افرادی هستند که از کودکی به انگلیسی صحبت می‌کنند. این افراد مانند مادر به فرزند تمامی چم و خم زبان انگلیسی را آموزش خواهد داد. این افراد به عنوان اساتید در دوره toefl در ترکیه گرد هم آمده‌اند.
  • کمپ آموزش زبان: و در آخر توصیه ما به شما این است که به این دوره‌ی کوتاه مانند یک سفر علمی نگاه کنید، دور بودن از دوستان و تفریحات دوستانه فرصتی برای تمرکز ویژه بر روند آموزش زبان انگلیسی برای شما خواهد داشت که تاثیر آن را دو چندان خواهد کرد.

هزینه دوره تافل در ترکیه

جمع بندی

همجواری کشور ترکیه با کشور ما فرصت‌های بسیار خوبی برای جوانان ما فراهم کرده که تجربه‌ای برای تحصیل و اقامت در این کشور داشته باشند و از دوره‌های پرکاربرد و مفید رشته‌های مختلف برخوردار شوند. عدم نیاز به ویزا برای سفر به کشور ترکیه ما را از صف‌های طولانی سفارت و ویزا نجات داده است.

شرکت در دوره toefl در ترکیه این امکان را برای داوطلبان این آزمون فراهم می‌کند که در طی یک دوره‌ی کوتاهی از خدمات موسسات و کالج‌های معتبر با اساتید خبر‌ه‌ی این حرفه بهره ببرند. ما در موسسه مهاجرتی کوچینگ به عنوان نماینده رسمی کالج ITTC ترکیه در ایران در این زمینه مشتاق به ارائه‌ی بهترین خدمات به مخاطبین خود هستیم و همواره آماده‌ی کمک و مشاوره به شما همراهان خواهیم بود.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات