شرایط و مزایای کار در نروژ

فهرست مطالب

در این مقاله شرایط و مزایای کار در نروژ به صورت های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد. در این کشور امکان دریافت ویزای کار برای خارجیان وجود دارد. برای اشتغال در نروژ مانند سایر کشورها وجود بعضی از شرایط لازم است به همین دلیل باید قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور، شرایط و مزایای کار در نروژ از طرف متقاضیان اkledingkast Belgium essiccatore alimentare amazon zara paitatakki Finland detska kozusinova kabelka custom basketball jerseys custom soccer jerseys puma ignite pwradapt disc golf shoes personalized baseball jerseys gelenktasche herren αναπηρικο καροτσακι πετρουπολη argolas de silicone transparente lacoste desconto shaping slim jeans nike just do it sleeve logo hoodie ronnie fieg adidas fyw s 97رزیابی و بررسی شود و افراد با آگاهی کامل برای مهاجرت به نروژ اقدام کنند.

مراحل دریافت اقامت در نروژ

برای دریافت اقامت و شروع کار در این کشور، افراد باید مراحلی را طی بکنند. به طور مثال متقاضیان باید از طرف کارفرمای نروژی پیشنهاد کاری را دریافت کنند. برای کار در کشور نروژ، در ابتدا متقاضیان باید به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازند، بعد از این که افراد سه سال مشغول به فعالیت و کار بودند می توانند برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. برای دریافت اطلاعات به‌روز وبسایت مهاجرتی نروژ را بررسی کنید.

ویزای کار

مزیت کار در نروژ

برای افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند کار کردن در این کشور مزیت های زیر را به دنبال خواهد داشت.

  • اکثر شغل ها در نروژ شامل ایام تعطیلی ۲۵ روزه با حقوق هستند.
  • در صورتی که افراد بیشتر از ۴۰ ساعت در یک هفته کار کنند برای آن ها اضافه کاری به شمار می آید و برای این اضافه کاری نیز حقوق اضافه دریافت می کنند.
  • با توجه به این که قانون کاری در کشور نروژ بسیار به نفع افراد می باشد کارفرمایان به خوبی کارکنان خود را درک می کنند به طور مثال هنگامی که افراد دچار بیماری و یا مشکلات خانوادگی می شوند، می‌ توانند این موضوع را با کارفرمای خود در میان بگذارند و هیچ نگرانی بابت کار خود نداشته باشند.
  • کشور نروژ به حمایت از مادرانی که به تازگی فرزند آن ها به دنیا آمده است می پردازد و این مادران در طول یک سال می توانند مرخصی داشته باشند و علاوه بر این مرخصی، ۸۰ درصد حقوق خود را دریافت کنند.

شرایط ویزای کاری در نروژ

در صورتی که افراد تحصیلات دانشگاهی داشته باشند می ‌توانند به عنوان یک نیروی کار متخصص و ماهر برای دریافت ویزای کار، درخواست خود را ارائه دهند. معمولاً مدارکی که برای دریافت ویزای کار در این کشور مورد نیاز می باشد به شرح زیر است:

  • دو قطعه عکس به صورتی که استانداردهای عکس پاسپورت در آن رعایت شده باشد
  • فرم درخواست فرد متقاضی
  • پاسپورت متقاضی

میزان درآمد در نروژ

میزان درآمد در این کشور بسیار بالا می باشد و کارگران در قسمت های گوناگون صنعت، حقوق بسیار مناسبی را در مقایسه با سایر کشورها دریافت می کنند. در سال ۲۰۱۹ در نروژ، حداقل حقوق برای کارگران خدماتی ۱۶۷ کرون و ۱۸۷.۶۶ کرون برای کارکنان نظافتی در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر میزان حقوق به طور متوسط در اسلو، نروژ بعد از کسر مالیات حدودا ۲۸۰۰۰ کرون است.

انتقال پول

نرخ بیکاری کشور نروژ

شرایط و بازار کار در کشور نروژ بسیار ایده آل و مناسب است. در این کشور، میزان بیکاری بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد و دستمزد و حقوق افراد نیز نسبتا بالا است. علاوه بر این کارمندان در نروژ، در طول سال، چند هفته تعطیلات با مزایا و حقوق دارند. با وجود این که شرایط  و مزایای کار در نروژ بسیار برای شهروندان نروژی مناسب می باشد اما مهاجران خارجی ممکن است برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود با مشکلاتی رو به رو شوند.

با توجه به این که مهاجرت کردن به نروژ مرسوم نمی باشد کارفرمایان نروژی نیز برای استخدام کارکنان و کارگران خارجی تمایل زیادی نشان نمی دهند، اما خوشبختانه در طی سالیان اخیر در این کشور کارگران سایر کشورها نیز می توانند در قسمت های گوناگون اقتصادی مانند خدمات، گردشگری، صنایع گاز و نفت، شیلات مشغول به کار شوند. نرخ بیکاری در کشور نروژ کمتر از ۵ درصد است و با وجود این که صنعت انرژی در این کشور به دلیل تغییرات قیمت نفت و گاز تحت تاثیر قرار گرفته است اما سایر فرصت ‌های شغلی در این کشور رشد بسیار خوبی داشته اند.

مشاغل پر متقاضی در نروژ

معمولا پیدا کردن و مشغول شدن به کار برای افرادی که شهروند نروژ هستند، بسیار آسان تر از مهاجران خارجی می باشد. اما با این وجود، با توجه به این که سطح زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد و از نظر اقتصادی نیز شکوفا است افراد می‌توانند با کمی جست و جو، مشاغل پرطرفدار و مورد نیاز را پیدا کنند. در زیر مشاغلی را که در این کشور نیاز به نیروی کار بیشتری دارند و پر متقاضی می باشند ذکر می کنیم.

  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی انرژی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی مکانیک
  • آشپزی
  • مدیریت و بیزینس

هزینه های زندگی در نروژ

مهمترین مسئله ای که افراد هنگام انتخاب یک کشور به عنوان مقصد زندگی خود  باید به آن توجه ‌کنند، این است که باید متوسط درآمد حقوق ماهیانه آن ها کفاف هزینه های زندگی را بدهد. برای زندگی مهاجران خارجی، هزینه زندگی بر اساس تعداد افراد خانواده، محل سکونت افراد و… تعیین می شود. قبل از این که افراد برای مهاجرت خود اقدام کنند مهم ترین امر پیش از دریافت انواع مختلف ویزای این کشور، بررسی شرایط و مزایای کار در نروژ و هزینه های زندگی آن می باشد. هزینه های زندگی در این کشور بسیار بیشتر از بقیه کشورهای اروپایی است. در صورتی که افراد برای سفر توریستی این کشور را انتخاب کنند هزینه زندگی برای آن ها بسیار بالاتر از اقامت دائم است به همین دلیل نوع زندگی در این کشور نیز می تواند عامل تعیین کننده در میزان هزینه های زندگی باشد.

جمع بندی

با وجود عالی بودن شرایط و مزایای کار در نروژ در صورتی که افراد به صورت غیرقانونی به این کشور مهاجرت کنند به هیچ عنوان نمی توانند کار مورد نظر خود را پیدا کنند، به دلیل این که کارفرمایان در نروژ با افرادی که مجوز کار ندارند به هیچ عنوان قرارداد کاری نخواهند بست. متقاضیان از طریق راه های مختلفی می توانند بسیار ساده و راحت به جست و جوی کار پر درآمد بپردازند. موسسه مهاجرتی کوچینگ امکان دریافت پذیرش در رشته‌های کامپیوتر،نفت و گاز، پتروشیمی،مهندسی شیمی و عمران را برای متقاضیان فراهم میکند.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات