محله آوجیلار استانبول

فهرست مطالب

انتخاب گزینه مهاجرت و زندگی در کشوری خارجی از تصمیمات سخت و تعیین کننده پیش‌روی خانوده‌های امروزی است. شهر و کشوری که به عنوان مقصد و محل زندگی ثانوی انتخاب خواهد شد به عوامل متعددی وابسته است. از جمله موارد مهم و با اهمیت امنیت منطقه و فرهنگ مهاجر پذیری اهالی شهر است که احساس ناراحتی و سختی مهاجرت را خواهد کاست.

مناطق و کشورهای مناسب مهاجرت ایرانیان

کشور ترکیه از کشورهای همسایه و با فرهنگ نزدیک به کشور ما و خاورمیانه است. علاوه بر فرهنگ نواحی مختلف کشور ترکیه از آب و هوای بسیار مطلوب و متنوعی برخوردارند. شهرهای مختلفی از جمله آنکارا، ازمیر و یا استانبول را می‌توان جز شهرهای مهاجر پذیر این کشور به خصوص برای مهاجرت ایرانیان معرفی کرد که از این بین شهر استانبول به خصوص در سال‌های گذشته با استقبال بی‌نظیری از طرف ایرانیان روبرو بوده است.

تنوع اقلیمی ، فرهنگی و همچنین اروپایی و آسیایی بودن این شهر احتمالا تاثیر زیادی در علاقه‌ی ایرانیان به این منطقه از ترکیه بوده است. با مقایسه‌ی محله‌های ترکیه با تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران تشابهات بسیاری مشاهده می‌شود که سبب احساس نزدیکی ایرانیان با این محله‌های استانبول شده است.

زندگی در محله آوجیلار استانبول

معمولا ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه و محل سکونت ترجیح بیشتری بر مناطق ویلایی و نزدیک به آب دارند و همین مسئله محله‌های استانبول مثل آوجیلار را در راس انتخاب‌ها قرار داده است. این محله از جنوب در مجاورت دریای مرمر و از سمت شرق نیز با دریاچه‌ی کوچک چکمجه همسایه است. اما این نواحی تنها مناظر طبیعی خانه‌های این محله نیستند چرا که بخش بزرگی از محله‌ی آوجیلار استانبول به جنگل‌های انبوه اختصاص دارد و منظره‌ای خیره کننده ایجاد کرده است. در کل تاسیسات صنعتی، طبیعت زیبا، نزدیکی به دریای مرمره برخورداری از دو دانشگاه بزرگ نقاط مثبتی است که افراد را برای زندگی به این ناحیه سوق می‌دهد.

این محله را میتوان جز مناطق متوسط و باکیفیت استانبول دسته بندی کرد و مهاجران می‌توانند بسته به میزان سرمایه‌ی خود از بین ویلاهای ساحلی و گران قیمت تا آپارتمان‌های خوش قیمت مرکزی انتخاب کنند که چه میزان از سرمایه‌ی خود را مصرف و در چه فاصله‌ای از بازارهای محلی و بازار بزرگ فروش میوه و سبزیجات تازه قرار بگیرند.

محله آوجیلار استانبول

مردم محله آوجیلار

این محله‌ی استانبول از اولین مناطقی است که به ترک‌های منطقه اختصاص یافته و همین موضوع سبب شده که بناهای زیبای عثمانی در گوشه و کنار آن توسط این مردم ساخته شود و برخی از آن‌ها تا امروز نیز باقی مانده اند. از آنجایی که این محله‌ی استانبول قدمتی تا این اندازه دارد مردمانی اصیل و فرهیخته را از گذشته تا کنون در خود جای داده است. میزبانی دانشگاه بزرگ استانبول توسط محله‌ی آوجیلار نیز در سبک زندگی و فرهنگ مردم این ناحیه تاثیر زیادی داشته است که محیطی صمیمی و دوست داشتنی برای مهاجران به خصوص مهاجران ایرانی رقم زده است.

تحصیل در محله آوجیلار

قرارگیری دو دانشگاه بزرگ استانبول در این ناحیه تسهیلات و امکاناتی مثل وسایل نقلیه‌ی عمومی و دسترسی‌های با کیفیت فراهم کرده که محله را برای مهاجرت دانشجویی و همچنین ادامه‌ی تحصیل ساکنین به گزینه‌ای ایده آل تبدیل کرده است. دانشگاه استانبول از دانشکده‌های بزرگ مهندسی، مدیرت، دامپزشکی، حمل و نقل و غیره تشکیل شده که گستره‌ی بزرگی از رشته‌های مختلف دانشگاهی را در برمی‌گیرد. دانشگاه دیگر محله‌ی آوجیلار استانبول دانشگاه Gelişim است که در فاصله‌ی کمی از دانشگاه استانبول قرار گرفته است. به طور کلی قرارگیری این دو دانشگاه در این محله‌ سبب پیشرفت صنعتی، ایجاد شغل و همچنین بالارفتن کیفیت زندگی در این ناحیه شده است.

اشتغال در محله آوجیلار استانبول

به دلیل نزدیکی این محله با سواحل دریای مرمره شغل اهالی در گذشته با فعالیت‌های دریایی و ماهیگیری در ارتباط بوده اما با گذشت زمان و پیشرفته منطقه‌ای استانبول در این ناحیه به خصوص بالار رفتن بندر آمبرلی این محله در بین محله‌های استانبول پیشرفت چشمگیری پیدا کرد. این صنایع به خودی خود برای بیش از نیمی از اهالی محله‌ی آوجیلار استانبول ایجاد شغل کرده است. صنایعی مثل بافندگی، نساجی، صنایع ساختمان سازی، تولید غذا و همچنین صنایع بزرگ زیر نظر دانشگاه استانبول مردم زیادی را به کار مشغول کرده اند.

گزینه‌ی دیگر مهاجران برای انتخاب شغل کار در رستورا‌نها و فست فودهای پر رونق آمریکایی در این محله است که شهرت آن در کل نواحی همسایه پیچیده است. این رستوران‌های بزرگ مغاز‌ه‌های کوچک و بزرگی در کوچه خیابان‌های باریک محله‌ی آوجیلار استانبول اند که به نیروی کار با مهارت متوسط برای بالا بردن میزان عرضه نیاز دارند. همچنین مهاجران ایرانی در صورت داشتن تجربه و مهارت بالا می‌توانند مغازه و کسب و کار خود را در این زمینه به راه بیاندازند.

فاصله‌ی نزدیک محله‌ی آوجیلار در مقایسه محله‌های استانبول مثل بیوکچکمجه به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر است و نقله‌ی عمومی و دسترسی بسیار خوب امکان انتخاب شغل در محله‌های مرکزی را نیز برای اهالی و مهاجران این محله فراهم کرده است.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات