مقایسه محله های تهران با مناطق مختلف استانبول

فهرست مطالب

در بین کشور‌های اروپایی، ترکیه از نظر سبک زندگی و فرهنگ مردمش، شباهت‌های بسیار زیادی به ایران دارد؛ از این رو می‌توان گفت که برای زندگی در خارج از ایران و مهاجرت، ترکیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. استانبول یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر‌های کشور ترکیه است که شباهت‌های زیادی به تهران دارد. استانبول نیز به مانند تهران از مناطق مختلفی تشکیل شده است که فرهنگ و نوع زندگی مردم در این مناطق با یگدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل قبل از خرید ملک در ترکیه یا مهاجرت به این کشور باید با منطقه‌های آن بیش از پیش آشنا شوید. در ادامه مقایسه محله های تهران با استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

شباهت بیرول استانبول با میدان انقلاب تهران

بیرول را می‌توان مرکزی‌ترین منطقه در استانبول به حساب آورد. از این منطقه به راحتی می‌توان به سایر قسمت‌های شهر رفت و آمد داشت. در بیرول بازار‌های زیاد و بزرگی وجود دارد و به نوعی می‌توان آن را منطقه‌ای شلوغ با تراکم جمعیت بالا دانست. این منطقه شباهت‌های زیادی با میدان انقلاب داشته و با دیدن آن ویژگی و خصوصیات این میدان تداعی می‌شود. به طور کلی ویژگی‌های بارز این منطقه، بازار‌های بزرگ و شلوغ است و همچنین، در آن موزه و کاخ‌های جذاب و دیدنی نیز به چشم می‌خورد. بیرول با وجود این که دارای بافت قدیمی است؛ اما در آن پروژ‌ه‌های عمرانی جدید نیز وجود دارد.

نارمک تهران و منطقه کاییت هانه استابول؛ مناسب برای زندگی کارمندی

کاییت‌هانه یکی از منطقه‌های متوسط در استانبول است که در آن آدم‌های بسیار فقیر و یا بسیار ثروتمند زندگی نمی‌کنند و مردم بیشتر در این منطقه زندگی معمولی و با آرامشی دارند. این منطقه را می‌توان با نارمک تهران مقایسه کرد چرا که در آن کارمندان زیادی زندگی می‌کنند. در محله کاییت‌ هانه خانه‌های مسکونی در دست احداث زیادی به چشم می‌خورد؛ به همین دلیل آن را به عنوان منطقه‌ای آینده‌دار در استابول معرفی می‌کنند. در کاییت هانه خدمات حمل و نقل به بهترین نوع خود انجام می‌شود که این موضوع در افزایش آسایش و راحتی در این محله بسیار کمک کننده است. مهم‌ترین ویژگی‌ که سبب محبوبیت این منطقه برای ایرانیان شده را می‌توان قوی بودن بازار مسکن آن دانست. همانطور که در تهران منطقه نارمک برای زندگی کارمندی بسیار مناسب بوده، در استانبول نیز منطقه کاییت هانه برای اینگونه زندگی بسیار مناسب و لذت‌بخش است.

منطقه اسنیورت استانبول شبیه به نظام آباد تهران است

اسنیورت منطقه‌ای ارزان قیمت در استانبول است که بافت منطقه و فرهنگ مردم آن شباهت بسیار زیادی به نظام آباد تهران دارد. اسنیورت از مناطق بزرگ در استابول است که یکی از بزرگ‌ترین شهرداری‌های شهر نیز در آن قرار دارد. به دلیل وسعت به نسبت زیاد اسنیورت، پروژ‌ه‌های عمرانی زیادی در آن موجود است و از این رو می‌توان خانه‌های مسکونی خوب و معمولی را در این منطقه خریداری و یا اجازه کرد. در برخی از محله‌های استابول شاهد قیمت‌های گران و بیش از اندازه هستیم، اما در اسنیورت به مانند نظام آباد تهران می‌‌توان با هزینه‌ی کم زندگی کرد.

شباهت باکرکوی با پاسداران تهران از لحاظ خانه و خیابان‌های شیک و مدرن

باکر کوی نیز یکی از 32 منطقه‌ی استابول است که می‌توان آن را منطقه‌ای خوب و لوکس به حساب آورد. در این منطقه خانه‌های مسکونی زیبا و مدرنی وجود دارد که از این رو برای انتخاب خانه‌ای مناسب می‌تواند گزینه‌ی درست و حساب شده‌ای باشد. این منطقه را با تمام این ویژگی‌ها می‌توان با منطقه پاسداران در تهران مقایسه کرد. جالب است بدانید که آذری زبانان به باکرکوی علاقه بسیار زیادی دارند و در این منطقه می‌توان آذری‌های زیادی را به چشم دید. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به خیابان‌های زیبا و دلنشین اشاره کرد و همچنین از دیگر ویژگی‌های آن که سبب زیبایی هر چه بیشتر منطقه شده، هتل‌های مدرن و مجلل است. وجود خیابان‌های زیبا و خانه‌های به نسبت لوکس و مجلل سبب شده تا این منطقه را با پاسدارن تهران مقایسه کنند.

یکسان بودن سبک زندگی مردم در بیلیک دوزو استانبول و نواب تهران

در محله بیلیک دوزو معمولا سطح زندگی متوسط و رو به پایینی را شاهد هستیم. اما در این منطقه ساختمان‌های خوب و مناسبی نیز به چشم می‌خورد. این منطقه در سمت غربی استانول قرار داشته که با توجه به ویژگی‌هایش، شباهت‌هایی با محله نواب تهران دارد. به طور کلی می‌توان گفت که سبک زندگی مردم در بیلیک دوزو بسیار شبیه به محله‌ی نواب تهران است. نوع فرهنگ یکسان مردم و نوع بافت هم‌شکل این دو منطقه سبب شده تا بتوان آن‌ها را بایکدیگر مقایسه کرد.

عمرانیه و آتاشهیر را می‌توان با مناطق لوکس و زیبا تهران مقایسه کرد

استانبول به وسیله‌ی تنگه بسفر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود. به طور کلی می‌توان گفت که بخش اروپایی استانبول امکانات و خدمات بیشتری را نسبت به بخش آسیایی دارد و در آن مردم در رفاه بیشتری زندگی می‌کنند. اما نباید از بخش‌های زیبا و جذاب قسمت آسیایی استانبول نیز غافل شویم. منطقه عمرانیه و آتاشهیر از جملات نقاط خوب و لاکچری بخش آسیایی استانبول هستند که آن را معمولا با مناطق درجه A تهران مقایسه می‌کنند

حال و هوای بیوک چکمجه شبیه به شمال ایران است

بیوک چکمجه به ویلا‌های خود معروف است. معمولا افرادی که از زندگی در شلوغی‌های مناطقی مثل بشیکتاش و ساریه خسته شده‌اند برای ایجاد آرامش در زندگی خود به منطقه بیوک چکمجه نقل مکان می‌کنند. نوع موقعیت جغرافی این منطقه و وجود ویلا‌های سرسبز و دسترسی به دریاچه‌ باعث شده تا بیوک چکمجه را با شمال ایران مقایسه کنیم. این منطقه از مرکز شهر بسیار دور است و به همین دلیل رسیدن به مرکز شهر بسیار زمان زیادی را می‌گیرد. از این رو افرادی که دارای شغل کارمندی در مراکز شهر هستند، سکونت در این منطقه به آن ها توصیه نمی‌شود. کمبود وسایل حمل نقل عمومی از دیگر مشکلاتی است که در این منطقه با آن مواجه می‌شویم. به طور کلی می‌توان گفت که بیوک چکمجه برای زندگی در آرامش، بسیار مناسب است و به دلیل سرسبزی و آب و هوای مناسب می‌توان آن را منطقه دلنشین و لذت بخش به مانند شهرهای شمالی ایران به حساب آورد.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سید اعلی موسوی

ممنون از گزارش های خوب شما . لطف مناطق خطرناک و مناطقی که برای خرید خانه مناسب نمی باشند را نام ببرید .متشکرم