ویزای شنگن یا شینگن (اروپا)

شینگن

برای سفر کردن به کشورهای محبوب اروپایی که اکثرا عضو حوزه شنگن هستند باید ویزای شنگن یا شینگن دریافت کنید.

حوزه شنگن یا منطقه شنگن (Schengen Area) به ۲۷ کشور اروپایی گفته می‌شود، که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان یا دارندگان ویزا این منطقه حذف کرده‌اند.

ویزای شینگن نوعی ویزای اقامت کوتاه است که به شما اجازه سفر به کشورهای عضو اتحادیه شنگن را داده و هر اقامت می‌تواند تا ۹۰ روز به طول بی‌انجامد. این توافق‌نامه در سال 1985 در شهر کوچکی به نام شنگن در لوکزامبورگ نوشته شد.

کشورهای عضو

درحال حاضر 27 کشور عضو این اتحادیه بدین شرح‌اند: سویس، سوئد، اسپانیا، اسلونی، اسلواکی، پرتغال، لهستان، نروژ، هلند، مالتا، لوکزامبورگ، لیتوانی، لیختنشتاین، لتونی، ایتالیا، ایسلند، مجارستان، یونان، آلمان، فرانسه، فنلاند، استونی، دانمارک، چک، کرواسی، بلژیک و اتریش. همچنین بلغارستا، قبرس، موناکو، سن‌مارینو و واتیکان با اینکه عضو اتحادیه نیستند اما با داشتن ویزای شنگن رفت و آمد به آنها بلامانع است.

 

دریافت ویزای شنگن

برای اقدام به دریافت این ویزا میتونید به سفارت یکی از این کشورهای عضو مراجعه کنید و یا آنلاین وقت سفارت بگیرید. سپس با داشتن فرم و مدارک منظم و صحیح درخواست ویزا بدید. هرچه زودتر نسبت به تاریخ سفرتون بابت ویزا درخواست بدید بهتر هست. اما نهایتا 20 روز قبل از تاریخی که قصد سفر دارید اقدام به دریافت ویزا کنید. سپس با دریافت ویزا میتونید به اون کشوری که از سفارت اون ویزا رو گرفتید وارد بشید و پس از آن به هر کشوری که عضو اتحادیه هست سفر کنید.

منطقا کشورهایی که برای ورود اتباع خارجی به کشورشون ویزا تعیین می‌کنند، درپی جذب توریست‌هایی هستند که از پس هزینه‌های اقامت و امکانات توریستی به خوبی برمیان. اتحادیه اروپا نیز برای اخذ ویزای شنگن شرایطی مشخص کرده که پیش از اهدای ویزا از این نکته اطمینان حاصل کند. که مهمترین این شرایط اینهاست:

داشتن تمکن مالی و گردش حساب مناسب

مشخص بودن هدف سفر و محل اقامت

صحت اطلاعات فرم‌ها و مدارک

برای آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای دریافت ویزا و خدمات ویژه ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید، و ویزای خود را با خیال راحت به ما بسپارید. همچنین از برنامه تورهای اروپا مهیج ما با خبر بشید و ثبت‌نام کنید.


021-88377507

شنگن