گرین کارت آمریکا

فهرست مطالب

بسیاری از افرادی که می‌خواهند از ایران مهاجرت کنند ترجیح می‌دهند به جای دریافت اقامت از کشورهای اروپایی در کشور آمریکا زندگی کنند. البته مزایای زندگی در کشور آمریکا به قدری زیاد است که نه تنها شهروندان کشور ما بلکه عده زیادی از مردم جهان علاقه‌مند هستند تا راهی برای دریافت اقامت دائم در این کشور پیدا کنند؛ اما اخذ گرین کارت آمریکا بسیار دشوار است. همچنین به دلیل تقاضای زیادی که برای دریافت اقامت دائم کشور آمریکا وجود دارد، فقط کسانی می‌توانند این پروسه طولانی را با موفقیت طی کنند که شرایط لازم را داشته باشند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با مراحل دریافت کارت سبز آمریکا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با مراحل دریافت گرین کارت آمریکا بیشتر آشنا شوید!

برای دریافت گرین کارت آمریکا باید مراحل مختلفی را طی کنید؛ البته بهتر است بدانید که هر فردی با توجه به شرایطی که دارد باید مراحل متفاوتی را طی کند با این حال در این بخش به طور مفصل درباره شرایطی که باید متقاضیان دریافت کارت سبز آمریکا داشته باشند و کارهایی که باید برای دریافت گرین کارت انجام بدهید صحبت خواهیم کرد.

کدام یک از شرایط دریافت گرین کارت آمریکا را دارم؟

قبل از انجام هر کاری باید بدانید که آیا شرایط دریافت اقامت دائم کشور آمریکا را دارید یا خیر. برای دریافت گرین کارت می‌توانید از طریق خانواده، کار، پناهندگی و… اقدام کنید.

  • دریافت گرین کارت از طریق خانواده: اگر یکی از افراد خانواده یا بستگان نزدیک شما در آمریکا زندگی می‌کند و دارای اقامت دائم هستند، شما می‌توانید از طریق او برای دریافت اقدام کنید. همچنین بهتر است بدانید که شهروندان کشور آمریکا می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر بیست و یک سالی که مجرد هستند نیز درخواست گرین کارت بدهند. البته اگر خواهر یا بردار شما شهروند کشور آمریکا باشند می‌توانید از طریق آن‌ها برای دریافت گرین کارت اقدام کنید؛ اما به دلیل این که شما جزو بستگان درجه یک آن‌ها محسوب نمی‌شوید ممکن است این پروسه بسیار طولانی شود.
  • دریافت گرین کارت آمریکا از طریق کار: اگر یک پیشنهاد کاری در کشور آمریکا داشته باشید می‌توانید از این طریق برای دریافت اقدام کنید. البته شما از طریق سرمایه‌گذاری و یا داشتن مهارت‌های تخصصی نیز می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست ارائه دهید؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت گرین کارت از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل یک میلیون دلار در کسب و کارهای جدید و یا پانصد هزار دلار در زمینه اشتغال هدفمند سرمایه‌گذاری کنید. همچنین کسب و کاری که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید باید شرایط خاصی داشته باشد به عنوان مثال یکی از شرایط مهم داشتن حداقل ده کارمند دائمی است.
  • اخذ گرین کارت از طریق پناهندگی: پناهندگان سیاسی و خانواده آن‌ها می‌توانند پس از ورود به خاک آمریکا برای دریافت اقامت، درخواست گرین کارت بدهند. اخذ گرین کارت آمریکا از طریق پناهندگی شرایط ویژه‌ای دارد و کار چندان آسانی نیست.

چگونه باید برای دریافت گرین کارت درخواست ارائه بدهم؟

پس این که مطمئن شدید یکی از شرایط دریافت گرین کارت را دارید باید برای اقامت دائم آمریکا یک درخواست ارائه بدهید. فرم‌های مهاجرت با توجه به این که شما کدام یک از شرایط دریافت اقامت را دارید متفاوت هستند. بهتر است قبل از پر کردن فرم‌های مهاجرت، وضعیت موجود بودن ویزای مدنظرتان را بررسی کنید زیرا تعداد محدودی ویزا برای افرادی که شرایط دریافت را دارند وجود دارد. به عنوان مثال تعداد محدودی ویزا برای افرادی که می‌خواهند از طریق کاری برای گرین کارت اقدام کنند وجود دارد به همین دلیل ممکن است زمان زیادی را در لیست انتظار باقی بمانید. امکان پیگیری وضعیت شما در لیست انتظار ویزا از طریق بولتن ویزا وجود دارد.

پس از آماده شدن ویزا می‌توانید سایر فرم‌های مورد نیاز را پر کنید و تمام مدارک لازم را به همراه آنها ارسال کنید. در این مرحله مبلغی برای بررسی پرونده و همچنین ثبت انگشت‌نگاری از شما دریافت می‌شود. پس از تعیین وقت انگشت‌نگاری باید در موعد مقرر به محل انجام انگشت‌نگاری مراجعه کنید تا عکس، اثرانگشت و امضای شما توسط افسر مهاجرت دریافت شود. پس از انجام انگشت‌نگاری، زمانی برای مصاحبه تعیین خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم تمام مدارکی را که برای دریافت گرین کارت آماده کرده‌اید مانند پاسپورت و … را با خود به محل انجام مصاحبه ببرید. در نهایت مدتی پس از مصاحبه به شما اعلام خواهد شد که آیا درخواستتان برای دریافت گرین کارت پذیرفته شده است یا خیر.

مزایای گرین کارت آمریکا چیست؟

افرادی که موفق به دریافت گرین کارت می‌شوند می‌توانند از تمام امکاناتی که شهروندان آمریکایی از آن برخوردارند استفاده کنند. حق کار، تحصیل و استفاده از خدمات درمانی جزو اولین مزایایی هستند که با گرفتن گرین کارت از آن بهره‌مند ‌می‌شوید. همچنین شما می‌توانید بدون ویزا به همه کشورهای جهان سفر کنید و برای اعضای خانواده‌تان دعوت‌نامه بفرستید. کسانی که سرپرست یک خانواده هستند، اگر موفق به دریافت گرین کارت شوند می‌توانند برای سایر اعضای خانواده خود نیز درخواست گرین کارت بدهند.

نکته دیگری که باید بدانید این است که مدت اعتبار گرین کارت آمریکا ده ساله است بنابراین پس از اتمام این زمان باید دوباره برای تمدید آن اقدام کنید البته تمدید نکردن گرین کارت به معنای از بین رفتن اجازه اقامت شما در آمریکا نیست. کسانی که اجازه اقامت دائم در کشور آمریکا را دارند نباید بیشتر از شش ماه خارج از خاک آمریکا زندگی کنند همچنین در صورت انجام جرم در آمریکا و سایر کشورهای جهان ممکن است اجازه اقامتتان لغو شود و شما مجبور به ترک خاک آمریکا شوید.

سخن پایانی

دریافت گرین کارت آمریکا رویای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند از ایران مهاجرت کنند. برای این که بتوانید اقامت دائم کشور آمریکا را به دست بیاورید باید یکی از شرایط لازم برای دریافت گرین کارت را داشته باشید. بیشتر کسانی که موفق به دریافت گرین کارت می‌شوند، از طریق خانواده یا کار اقدام می‌کنند. با دریافت گرین کارت شما می‌توانید از تمام امکاناتی که سایر شهروندان آمریکایی از آن بهره‌مند هستند استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که مدت اعتبار گرین کارت ده سال است و شما نباید بیشتر از شش ماه در سال از کشور آمریکا خارج شوید در غیر این صورت احتمال لغو اجازه اقامت شما در این کشور وجود دارد.

شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.
پیشنهاد میکنم این مقالات را هم بخوانید
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات